neděle 19. března 2017

Pečení pro vegany: s touto kuchařkou upečete cokoliv




Autorka: Nicole Just
Název knihy: Pečení pro vegany
Rok vydání originálu/česky: 2014/2016
Počet stran: 192
Kde sehnat: Euromedia Group, k. s. – Ikar

Je to už dlouho, co jsem nepsala recenzi na kuchařku. Asi mě žádná nezaujala na tolik, abych se do ní pustila. Ovšem, když jsem si všimla, že moje oblíbenkyně Nicole Just vydala další kousek, tentokrát o pečení, neváhala jsem. Její předešlá kniha Vaření pro vegany se mi velmi líbila jak svým vzhledem, tak i obsahem. Kniha Pečení pro vegany je přinejmenším stejně tak dobrá!

Téma pečení se již dotkla předešlá kniha, ale jak je vidět v druhém díle, bylo toho ještě dost, o čem psát. Kuchařka začíná základními informacemi, z kterých mě nejvíce zaujaly možnosti, jak nahradit vejce a mléko při výrobě těsta, jak vyrobit veganský "bílek" nebo veganskou šlehačku.

SLADKÉ PROHREŠKY (pečení v malém formátu)
Recepty začínají z lehka, a to malými sladkými dobrotami. Ještě bych vyzdvihla, že každá kapitola je věnována jinému typu těsta. Takže zde začíná univerzálním receptem na výrobu těsta třeného. Na těchto stránkách naleznete nepřeberné množství možností, jak upéct např. nugátové cupcakes, koblížky, brownies, arašídové sušenky, kokosky, cakepops, větrníky nebo skořicové tartaletky.

KONEČNĚ PAUZA NA KÁVU (moučníky pro každý den)
Tato kapitola začíná jak jinak, než návodem na výrobu křehkého těsta, které je typické pro výrobu koláčů. Mimo hojně zastoupených koláčů – s čokoládovou pěnou, grapefrutiový, jahodový, tvarohový – jsou zde zastoupeny i bábovky, sladké chlebíčky, štóly nebo kynuté copy.

EXTRA LAHODNÉ (pro výjimečné okamžiky)
Otvírákem této kapitoly je recept na piškotové těsto. Co se dá z tohoto těsta upéct? No přece dort! Pokud chcete někomu upéct tuto dobrotu k narozeninám nebo na jinou oslavu, jistě si zde vyberete. Mandarinkový, vanilkový, cherry-choc, marcipánový, borůvkový, mangový, kávový... stačí jen nalistovat a začít péct.

PIKANTNÍ POTĚŠENÍ (chléb, pizza, quiche)
Abychom nebyli přeslazeni, v další kapitole se Nicole věnuje slanému těstu. Základním receptem je recept na kynuté těsto. Z tohoto těsta pak jednoduše vytvoříte např. chléb, snídaňové housky, rohlíky se sójovým tvarohem nebo chlebové muffiny. Dále se můžete nechat inspirovat na výrobu chlebových placek, pizzy, houbového závinu, quiche s fenyklem a paprikou, šneky z listového těsta nebo větrníky s uzeným tofu.

HODNOCENÍ
Kuchařka je velkým pomocníkem v pečení. Konečně se mi podle ní podařilo objevit dokonalý recept na těsto na výrobu muffinů nebo dortů, a to stačilo přidat do těsta jen dvě ingredience navíc. Některé složitější recepty jsou doplněny o foto návod, což považuji za hodně dobrý nápad. Fotografie a celý design knížky je mi velmi sympatický a těším se, s čím přijde Nicole Just příště.




Claireh

Žádné komentáře:

Okomentovat