pondělí 14. prosince 2015

Bramborové placičky ve veganské verzi


Jako malý jsem miloval bramborové placičky, které patřily k mým nejoblíbenějším jídlům. Dříve jsme je jedli spolu se sklenicí mléka, a pokud mamka nebo babička chtěly zdravější variantu, ještě se k nim podával uvařený špenát (tehdá jediná možnost, jak ho do mě dostaly). A protože jsme je už roky nejedl a zrovna o víkendu na ně dostal chuť, řekl jsem si, že si je udělám. Na internetu jsem našel pouze recepty na klasické placičky, do nichž se používá vajíčko a máslo, proto jsem si musel suroviny poupravit na veganskou verzi. A povedlo se.

Suroviny na přípravu těsta (v množství na 3 menší porce = 17 placiček):
  • 0,5 kg brambor
  • 150 g hrubé mouky / kukuřičné mouky (při použití kukuřičné je lepší dát více oleje i lněných semínek)
  • 2 vrchovaté lžičky namočených lněných semínek
  • 35 ml řepkového oleje 
  • 1,5 lžičky soli

    Postup:
    Nejdříve dáme do hrnce celé neloupané brambory a necháme je vařit doměkka. Poté je necháme vychladnout; teď v zimě byl asi nejrychlejší způsob nechat je za oknem v hrnci se studenou vodou. Následně je oloupeme, nahrubo nastrouháme a přidáme k nim hrubou mouku nebo mouku kukuřičnou, namočená lněná semínka (ještě jsem je trochu rozmixoval, ale asi ani není nutné), olej a sůl. Z této směsi si vytvoříme těsto, které rozválíme a vykrojíme v něm kolečka. Na to jsem použil hrnek z IKEA (aniž bych jim chtěl dělat reklamu :)). Na pánvi si mezitím rozpálíme olej, v mém případě řepkový, a placičky opečeme dozlatova z obou dvou stran. Jíst je můžeme samotné, jako přílohu k hlavnímu jídlu (s Klárkou jsme si k nim upekli rozkrojený lilek plněný tofu), anebo třeba s výše zmíněným špenátem. Dobrou chuť!



    Jonash

    Líbil se vám článek? Pokud ano, přidejte si do oblíbených naši stránku na Facebooku a žádný další vám neunikne :) 

    3 komentáře:

    Lucasinka řekl(a)...

    jee, ty uz jsem dlouho nedelala. Delavam jednoduse, jen uvarene brambory nastrouhane najemno, sul a skob, drzi suprove...jen kdyby to smazeni slo nejak vynechat :D Uz vim, co bude mit moje zver o vikendu :D

    Bobina řekl(a)...

    Ja je delam takto ,varene brambory jemne nastrouham ,pridam vejce,sul,hladkou mouku a pecu na suche panvi

    Jonáš Vohrna řekl(a)...

    Bobina: Díky za tip, ale to pro nás, jako etické vegany, je mimo :)

    Okomentovat