sobota 6. února 2016

Kniha Vaření pro vegany vás pohltí


Autor: Nicole Just
Název knihy: Vaření pro vegany
Rok vydání originálu/česky: 2013/2015
Počet stran: 192
Vydalo: Euromedia Group, k. s. – Ikar

Dostala se mi do rukou velmi krásně ilustrovaná veganská kuchařka. Miluju fialovou barvu, takže mě opravdu zaujala na první pohled. A po přečtení prvních řádků jsem se do ní zamilovala.

První kapitola vás provede světem veganství od různých náhražek, které můžete použít místo vejce, kravského mléka a masa, po tipy, s čím zahušťovat nebo jak si vyrobit domácí seitan. Vše popsáno velmi kreativní formou.

Část s recepty začíná jak jinak než snídaněmi. Najdete zde různé zelené smoothie, koktejly, pudingy, lívance. Samozřejmě nechybí ani slané verze, např. veganský nářez ze sojových kostek nebo veganské sádlo.

Téměř každý den si lámu hlavu nad tím, co si připravit s sebou na svačinu. V kapitole Předkrmy jsem našla konečně dobrou inspiraci. Příjemně mě překvapilo, že se nemusí jednat jen o sladkou svačinu s ovocem, ale lze také zařadit polévky a různé saláty, wrapy a sendviče. Vyzkoušela jsem recept na chilli sin carne a s manželem jsme si opravdu pochutnali.

Hlavní jídla jsou popsána velmi jednoduše a leckdy se jedná o zajímavé spojení dvou různých potravin. Můžu zmínit např. Květákové karbanátky s mangovou omáčkou, Smetanová kapusta s uzeným tofu nebo Pečená ředkev s okurkovým ragú. Pokud byste spíše rádi klasiku, určitě se nemusíte bát. Medailonky á la gyros, guláš, pizza, domácí burgery – to je jen malý výčet toho, na co vás Nicole naláká.

A to nejlepší na konec. Dezerty! Jsou zde všelijaké krémy, placičky, kuličky, cheesecaky a koláče a jako třešnička na dortu i návod na upečení chleba s bylinkami.

Všechny recepty jsou doplněny o tipy na obměnu, údaje o počtu porcí a také fotografie, což velmi oceňuji, protože kuchařka bez toho, aniž bych věděla, jak výsledný produkt má zhruba vypadat, není nic pro mě. U některých složitějších verzí je nafocen celý postup.

Celkově hodnotím tuhle publikaci na výbornou. Nicole vypadá velmi sympaticky a její recepty nejsou rozhodně nuda. Co se mi moc nelíbí, je časté používání sojového masa, ale to se dá velmi lehce nahradit. Ještě jednou musím vyzvednout grafické zpracování a povedé fotografie nejen jídel, ale i portértů samotné autorky. Myslela jsem, že knihu Lahodně s Ellou nemůže nic překonat, ale je to tak. Vaření pro vegany je pro mě momentálně TOP.






Claireh

Líbil se vám článek? Pokud ano, přidejte si do oblíbených naši stránku na Facebooku a žádný další vám neunikne :)

Žádné komentáře:

Okomentovat