neděle 19. června 2016

Lahodně s Ellou každý den: jednoduché recepty pro lenochy


Autorka: Ella Woodward
Název knihy: Lahodně s Ellou každý den
Rok vydání originálu: 2016
Počet stran: 251
Kde sehnat: Nakladatelství Omega

Z první kuchařky od Elly jsem byla více než nadšená. Design knihy mě zaujal na první pohled a při jejím prvním prostudování jsem ji doslova hltala. A proto, když jsem zjistila, že vyšel její druhý díl, neváhala jsem!

V úvodu autorka vysvětluje, proč se rozhodla napsat další knihu, a velmi lidským způsobem podává výhody rostlinné stravy. Uvádí vás do zásad tzv. životního stylu podle Elly, který nezahrnuje jenom jídlo samotné. Na prvních stránkách najdete také, co všechno by bylo dobré v kuchyni mít na uchovávání potravin; tipy, jak používat lednici a mrazák, a také nákupní seznam. Ten obsahuje potraviny, které tvoří základ jejího stravování.

V receptové části začíná, jak je zvykem, snídaněmi. Líbí se mi, že před každou kapitolou, a zvláště tou receptovou, je úvodní slovo a základní principy přípravy. Ella si velmi oblíbila ovesnou kaši, takže je zde hned několik jejích verzí. Nechybí ale i kaše quinoová, mrkvové muffiny, cuketovo-banánový chléb atd. Ke snídani také patří smoothie, které zde najdete v různých variacích.

Velmi oceňuji kapitolu Zdravá strava do krabičky. Jelikož nám chystám do práce oběd a svačinky a na výletech jsou krabičky také potřeba, našla jsem zde spousty inspirace. Jsou zde různá pesta a dipy, obiloviny na jednoduchý způsob nebo např. petrželové hranolky.

Kapitola se saláty není jen o kouscích zeleninách v míse, ale výborně je zde zkombinována zelenina s obilovani nebo luštěninami. Pro představu je to např. salát z cizrny a dýně nebo salát provoněný orientem, který se skládá z květáku, lilku a zelené čočky.

Knížka je opravdu plná receptů, které jsou rychlé a jednoduché, proto i je mi hodně sympatická. Já jsem totiž lenoch na vaření, a tak se nejraději zdržuji v kuchyni co nejméně. Další kapitola zahrnuje večeře a ty se dělí na polévky, jednoduše připravenou zeleninu, obiloviny a luštěniny.

Zajímavá je kapitola Vaření pro skupiny jako inspirace pro přípravu jídla na večerní hostiny, narozeninové oslavy nebo obědová setkání. Z této sekce jsem vyzkoušela Kořeněný guláš z batátů a Vegetariánskou Paellu (s menšími úpravami) - a vše chutnalo výborně. Mimo to můžete vyzkoušet také květákovou pizzu, krémové carbonara nebo karbanátky z černých fazolí.

Nechybí ani část o dezertech. Zde vás autorka naláká na čokoládovo-karamelové řezy, skořicovo-kokosový popcorn či zimní crumble. Recepty uzavírají zklidňující nápoje – horká čokoláda, teplá šťáva z červené řepy a jablek nebo pikantní čaj s citrónem.

Každý recept začíná úvodním slovem, je zde uveden počet porcí, výpis surovin, postup a jako bonus kuchařský tip nebo zajímavost.

Životní styl Elly se mi velmi líbí, protože je tzv. user-friendly, obzvlášť v této druhé knize. Zaměřila se na to, aby přesvědčila i ty největší lenochy. :-) Grafika a fotografie jsou přesně něco pro mě, tento design mám moc ráda. Celkově hodnotím knihu nanejvýš kladně a po těch x různých raw kuchařkách jsem ráda, že mi do knihovny opět zavítala nějaká ta veganská. (Jediné, co není veganské, je použití medu v některých receptech, ale ten se dá lehce nahradit např. agávovým sirupem.)





Claireh 

Žádné komentáře:

Okomentovat