úterý 18. srpna 2015

Anketa: Co pro vás - jednou větou - znamená veganství?


Rozhodl jsem se udělal další anketu uvnitř skupiny Vegan CZ & SK. Po tomto úspěšném článku, v němž jsem sepsal důvody, které vedly lidi k přechodu na veganství, a co jim nejvíce pomohlo, či bylo naopak nejtěžší, mě napadla otázka další. Tou bylo: Co pro vás znamená veganství? A aby bylo zmíněno jen to nejzásadnější, omezil jsem odpověd na jednu větu. Je mi jasné, a také se s tím denně setkávám, že pro spoustu lidí může tento životní styl a filozofický směr znamenat něco jiného. I když ty nejčastější příčiny pro změnu myšlení stále jsou a budou etika, ekologie a/nebo zdraví. Třeba by odpovědi, které jsem nechal anonymní, mohly pomoci lidem, kteří o veganství teprve uvažují a hledají jen ten správný argument.

Kupříkladu já, když jsem od loňského léta přecházel na veganskou stravu, doufal ve zlepšení zdravotního stavu, protože mám dlouhodobě potíže se zažíváním. Znamenalo to tedy šanci stravovat se lépe a pomoci svému tělu. Ale tento konkrétní problém se tím nijak zásadně nezměnil. Čímž jsem následně, i díky knihám a dokumentům, pochopil, že veganství pro mě znamená něco víc - je to soucit, empatie a láska ke všem (!) zvířatům a zároveň snaha způsobovat co nejmenší bolest jak všemu živému, tak celé přírodě jako celku.

Jak to mají ostatní...?

Veganství pro mě a moji rodinu znamená osobní vývoj, empatii, spokojenost, harmonii s životním prostředím a zdravý způsob života.

Mamka říká, že dieta, což chápu v jejím věku. Pro mě je to fyzický vysvobození a úleva a psychická zátěž, protože až teď vidím...

Byť vegánom pre mňa znamená užívať si pocit pohľadu na akékoľvek zviera bez výčitiek.

Veganství je pro mě jediná etická cesta a upřímná láska ke zvířatům i lidem.

Je to pro mě životní cesta, ze které neodbočím, protože miluju zvířata a chci lidem ukázat, že to jde i jinak.

Veganstí mi pomáhá otevírat oči a objevovat nové možnosti toho, jak růst, žít a nechat žít; plus inspirace v kuchyni, objevování nových chutí...

Veganství je pro mě způsob, jak udělat z jídla radost a ne utrpení.

Pro mě je to logické pokračování toho, že jsme páni tvorstva, máme možnost rozhodovat o svém chování a zároveň máme morální hodnoty, a proto můžeme zase udělat ze světa láskyplné místo bez zbytečných úmrtí - vegané nedělají rozdíly.

Pro mě objevení, kdo jsem skutečně já - mít identitu současného člověka.

Skvělý způsob, jak zabránit utrpení zvířat a zároveň nasrat lidi.

Etická volba a boj za osvobození zvířat.

Skutečná upřímná láska.

Stačí mi k odpovědi jediné slovo: "Budoucnost."

Veganství pro mě znamená ukončení podílu na vykořisťování nevinných zvířat, naší planety a našeho zdraví.

Cesta a spôsob života, po ktorom za sebou nezanechávam krvavé stopy.

Životní styl, bez zabíjení a vykořisťování zvířat.

Veganství pro mě je skvělý pocit na těle i na duši.

Láska k živým tvorům a přírodě, způsob života, který se snažím ukazovat ostatním lidem.

Vegánstvo znamená, že sa snažím - pre zvieratá, pre planétu, pre seba a svoje zdravie, pre budúcnosť.

Jedna z cest ke svobodné společnosti bez nadřazenosti, násilí a vykořisťování živých tvorů.

"Žij a nech žít." V tom je asi vše podstatné.

Neubližovat zvířatům ani planetě a žít nejvíc morálně a kvalitně, jak si myslím, že to jde.

Veganstvo je voľba - volím si cestu lásky, lásky ku všetkým živým tvorom, s ktorými zdieľam život na planéte Zem.

Veganství pro mě znamená svobodu, etiku, morálku, lásku, ekologii a hlavně psychický posun! Je to ta nejlepší životní změna, i když nebyla snadná, tak jsem ráda, že jsem byla osvícena.

Veganství pro mě znamená, ze konečně jednám v souladu se svým svědomím.

Veganství mění můj svět v lepší místo, je to jedno z nejlepších rozhodnutí v mém životě.

Pokoj v duši a láska v srdci, snaha o lepšiu cestu v živote, hnací motor pri každodennom konaní - je to jedno z najdôležitejších a najlepších rozhodnutí v mojom živote.

V minulosti pro mě znamenalo nebezpečný extrém, v současnosti ideál, ke kterému směruji a přeji si, aby k němu směřovali i ostatní, a když se zamyslím nad budoucností a veganstvím, tak pro mě znamená naději ve chvílích, kdy cítím bezradná muka nad utrpením všech obětí lidské činnosti.

Veganství je pro mne vysvobození mé duše a nalezení smyslu života, díky kterému jsem se naučila vnímat krásy nejen přírody kolem nás, ale i hodnoty, které pro mne hodnotami donedávna nebyly.

Veganství je pro mne synonymem pro lásku, soucit, úsilí a cestu za něčím velkým a lepším, pro oddanost a snahu proumět Matce přírodě a samozřejmě pro svobodu a mír.

Svoboda, odpojení a boj bez zabíjení.

Láska, respekt a nesebectvo.

Láska a úcta k Matce Zemi a ke všemu, co na ní žije a roste.

Naplnění.

Vážit si vody, vzduchu a života.

Uvědomění si hodnoty života.


Jonash

Líbil se vám článek? Pokud ano, přidejte si do oblíbených naši stránku na Facebooku a žádný další vám neunikne :)

1 komentář:

happy.lenulka řekl(a)...

nádherná slova... :-)

Okomentovat