pondělí 4. ledna 2016

Kniha Raw dezerty pro každý den vás sladce osloví



Autor: Matthew Kenney
Název knihy: Raw dezerty pro každý den
Rok vydání originálu/česky: 2010/2015
Počet stran: 142
Kde sehnat: Nakladatelství Synergie

Začali jsme s Joným od nového roku na zkoušku s bezlepkovou stravou. A já jsem začala přemýšlet, co budeme jíst na svačiny. Sušenek, buchet a různých tyčinek jsme přejezení, proto jsem byla ráda, že v knihovně mám tuhle knížku. Z raw dezertů jsem vyzkoušela již různé datlovo-oříškové kuličky a cheesecaky. A co najdete v tomto knižním výtisku?

V úvodu autor píše o výhodách raw dezertů z pohledu zdraví, chuťové a na pohled vnímavé jedinečnosti. Zmiňuje také, co na jejich výrobu budete potřebovat a jaké jsou základní suroviny. Líbí se mi, že dává přednost lokálním a biopotravinám.

V první kapitole se věnuje základním přísadám, které si ve většině případů můžete vyrobit sami doma. Jedná se např. o ořechové mléko, kešu mouku nebo čokoládové chipsy.

A další kapitola startuje sérii receptů. Jsou psány přehledně s uvedením množství jak ingrediencí, tak výsledného produktu. Nezdá se to, ale opravdu jsou to převážně opravdu jednoduché a na čas nenáročné postupy. V sekci Sušenky a sladkosti mě nejvíce oslovily makronky, které jsou zde hned ve třech možných variantách. Pralinky, linecké, dukátky a biscotti - to je jen malý výčet toho, co tato kapitola nabízí.

Třetí kapitola přináší raw pohled na brownies, tyčinky a karamely. Je zde návod na výrobu raw nugátu, malinové tyčinky s drobenkou, pusinky nebo baklavu.

Pudingy a sladké krémy vás budou lákat v kapitole číslo čtyři. A vážně to jde i bez toho, aniž byste je museli vařit. Hlavně se neskládají z kukuřičného škrobu, avšak je na ně potřeba hodně dobrý mixér (v knize je zmiňován Vitamix).

Další dvě kapitoly jsou podobné. Buď můžete vyzkoušet recept ze sekce Páje a ovocné koláče, nebo Dorty a cheesecaky. A věřte, že zde najdete velmi zajímavé a neokoukané kousky. Nejvíc mě nalákal třívrstvý kakakový dort a jahodový páj s maskarpone. Už jenom ty názvy zní lahodně.

Dobroty, které vás pohladí na duši. Tak se sice jmenuje následující kapitola, ale může se tak jmenovat klidně celá kniha. Sem jsou zařazeny různé křupance, palačinky a taky jeden vanilkový piškot.

Čím jiným ukončit tuhle kuchařku než těšením se na léto a raw zmrzliny a jiné mražené dobroty.

Knížka mi bude určitě ku prospěchu. Některé těžko dostupné ingredience se dají lehce nahradit jinou variantou (a ve většině případů i levnější, mám na mysli např. mléko z mladého kokosu nebo makadamiové oříšky). Bohužel nevlastníme Vitamix, takže nám bude muset stačit náš Sencor mixér (i když některé těsta moc nezvládá). Za to jsem k Vánocům dostali sušičku, což je super, protože u většiny receptů je v postupu právě sušení. Opět mě raw kuchyně překvapila svou jednoduchostí a v podstatě i uklidnila, že můžeme jíst zdravě a mlsat bez výčitek. :-)


Claireh

Líbil se vám článek? Pokud ano, přidejte si do oblíbených naši stránku na Facebooku a žádný další vám neunikne :)

Žádné komentáře:

Okomentovat